PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
Zapraszamy do zapoznania się z Przedmiotowymi Zasadami Oceniania (PZO) dla I i II etapu edukacji oraz poszczególnych klas.
W przypadku wprowadzenia formy zdalnego nauczania obowiązują zasady określone w dokumencie: „Regulamin organizacji pracy zdalnej i oceniania w Szkole Podstawowej w Pecnej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty”.
Przedmiotowe zasady oceniania (PZO) są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. 2019 poz. 373).
Na podstawie art. 44zb ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245).
1. Oceny klasyfikacyjne dla II etapu edukacji - śródroczne, roczne i końcowe uzyskuje uczeń, który osiągnął średnią ważoną z ocen cząstkowych według skali:
celujący – od 5,3
bardzo dobry – od 4,75
dobry – od 3,75
dostateczny – od 2,75
dopuszczający – od 1,75.
Przy czym uczeń, który ma otrzymać roczną ocenę dopuszczającą, musi mieć średnią ocen z całego roku na poziomie co najmniej 1,75.
2. Rodzic powinien systematycznie kontrolować wyniki postępów dziecka w nauce (bieżące ocenianie).
3. W przypadku oceny niedostatecznej z I półrocza uczeń ma obowiązek opanować i zaliczyć treści przewidziane programem nauczania do końca marca, w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
W przypadku 3 i więcej ocen niedostatecznych w klasyfikacji śródrocznej termin jest wydłużony do końca kwietnia. Uczeń za zaliczenie treści otrzymuje ocenę wagi 8 z komentarzem “zaliczenie I półrocza”.
4. Na ocenę śródroczną oraz roczną uczeń pracuje systematycznie. Ocenę roczną nauczyciel wystawia z wszystkich ocen cząstkowych, zdobytych w I i II półroczu.
5. Do dziennika wpisujemy oceny odpowiednim kolorem, z podziałem na poszczególne wagi.
6. Oceny z poprawy sprawdzianu czy kartkówki wpisujemy do oddzielnej rubryki.
7. Uczeń ma prawo do jednokrotnego poprawienia sprawdzianu w okresie dwóch tygodni od jego napisania.
8. Zapowiadając formę sprawdzania wiedzy, nauczyciel informuje o jej wadze.
9. W przypadku oceniania innej formy aktywności niż te, zapisane w tabeli lub potrzeby wyróżnienia któregoś z działań, nauczyciel ustala sposób oceny oraz jej uwagę oraz informuje o niej uczniów.
10. Formy sprawdzania i oceniania uczniów o specjalnych potrzebach są zawsze dostosowane do ich możliwości, zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej.
11. W wyjątkowych sytuacjach nauczyciel indywidualnie podejmuje decyzję o ocenie ucznia (głównie na przedmiotach artystycznych i sprawnościowych).
12. Nauczyciele przedmiotów mogą dostosowywać kategorie zaliczeń, sprawdzianów, aktywności itp. do specyfiki danego przedmiotu, zachowując przy tym poziomy wag.
Opublikowano: 13 września 2023 15:51
Kategoria: Wewnątrzszkolne ocenianie
Załączniki:
edukacja wczesnoszkolna Klasa 1A M. Stefaniak [594.46 KB]
edukacja wczesnoszkolna Klasa 1B H. Pawliczak [594.44 KB]
edukacja wczesnoszkolna klasa 2a K. Szymczak [509.45 KB]
edukacja wczesnoszkolna Klasa 2B M. Pietruszewska [406.03 KB]
edukacja wczesnoszkolna Klasa 3A M. Pawlikowska [319.73 KB]
edukacja wczesnoszkolna Klasa 3B K. Kryszak [318.56 KB]
JĘZYK POLSKI 2023,2024 Paluszkiewicz Dorota, Żłobicka-Mueller Anna [191.16 KB]
Chemia kl. VII PZO 2023-24 [237.09 KB]
Matematyka kl. VI-VII PZO 2023-24 [236.49 KB]
język angielski kl. IV-VII Maria Konieczna [54.7 KB]
historia 4 5 6 7 M.Smolarczyk [307.04 KB]
Język niemiecki kl. VII PZO 2023-24 [235.13 KB]
WF 2023 24 A. Budzińska [403.67 KB]
WF 2023-24 Biernat P [403.94 KB]
Nawrocka Marta PZO z informatyki kl.4-8 [399.33 KB]
Nawrocka Marta PZO z j.angielskiego kl. 1-3 [250.26 KB]
Pawlik Renata PZO Biologia 23-24 [130.07 KB]
fizyka kl. VII K. Rózycka [239.53 KB]
przyroda kl. IV K. Różycka [412.15 KB]
religia kl. I-III I. Łuczak [549.01 KB]
religia kl. IV-VII I. Łuczak [726.78 KB]
Wyświetleń: 1400